Bruinvis - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Thijs Brands - WaarBenJij.nu Bruinvis - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Thijs Brands - WaarBenJij.nu

Bruinvis

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

24 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Nelson

Even een heel kort berichtje. ik heb namelijk nog maar kort internet.
de treinreis was super! Prachtige uitzichten hebben we gehad en we hebben de ultieme toerist ontmoet, compleet met GPS, grote nikon camera, boekjes, kaarten, pennen, hoedje, bergschoenen, wandelbroek, wandelsokken, rugtas, waterpas op zijn camera, meerdere lenzen voor zijn camera en een tripod om zijn camera op te zetten. Uiteraard wel een enorm aardige man waar ik lang mee heb staan te praten.
Na Christchurch richting kikura gegaan. Daar konden we mee met een toertocht walvis en dolfijnen kijken. Maar na een flink gevecht met een bruinvis op de openbare toiletten daar wisten we dat die ervaring met geen toertocht te overtreffen was en zijn we verder getrokken. Onderweg zijn we nog langs een waterval gekomen waar alle zeeleeuw mamma's bevallen van hun pups. Heel veel jonge zeeleeuwtjes speelden daar dus in het water van de waterval. Het was prachtig.
Nu zitten we in Nelson, heeft mijn telefoon het gister begeven, maar dat maakt niet uit want we vertrekken zo voor een 3 daagse tocht in het nationale park Abel Tasman. Eens kijken wat de Nederlanders daar voor groots natuurspektakel ondekt hebben.
Over een dag of 4 dus meer.
Groetjes

• 25 Maart 2013 - 14:11

Carin:

Bespaar ons de details, laat staan de foto's van die "bruinvis". :(
    Groetjes maar weer, Mo

• 26 Maart 2013 - 15:25

Roberto:

Nou ben na een intensieve leessessie helemaal bij tot op de dag van vandaag..... Ik zou zeggen veel plezier nog en kijk uit dat je niet uitgeput terug komt....

Jo..
    Rocco