Dual survival + - 1 Duitser - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Thijs Brands - WaarBenJij.nu Dual survival + - 1 Duitser - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Thijs Brands - WaarBenJij.nu

Dual survival + - 1 Duitser

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

19 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Na mijn verhaal in Wanaka zijn we beland op een mooie DOC camping 45 km van het dorpje Haast. Een DOC is een camping waar je voor 6 dollar pp een nacht kan doorbrengen, een vuurtje stoken met als enige luxe je eigen meegebrachte spullen en een toilet.
Op de vorige DOC hebben een mooie vuurplaats aangetroffen met een bbq rooster. Dit verwachtten we ook op deze camping, maar dat was er helaas niet. Als echte dual survival hebben we dus takjes uit het bos gesneden en worstjes gebakken boven een kampvuur. Wat heerlijk was dat! Het is hier een maand achtereen droog geweest, dus we moesten er wel voor zorgen dat het vuur goed uit was. We hebben het met zoveel water uitgemaakt, zodat we er de volgende ochtend een fijn engels ontbijt (worstjes van de avond daarvoor, witte bonen tomatensaus op konden bereiden zonder het vuur opnieuw te hoeven aanmaken. Wij gingen slapen als roosjes in onze tent en de volgende ochtend werden wij wakker..... in een dikke bui.... een van de buitenkant enorm natte tent... het grasveld nog natter dan de nabije rivier... snel hebben we onze spullen gepakt en zijn we vertrokken naar Fox Glacier, om daar voor te veel geld het de moeite waard te vinden om dat te betalen voor een prachtige dag wandeling op Fox Glacier. In het hostel in Fox Glacier ontmoeten wij twee aardige Duitse dames op onze kamer. We hebben heerlijk geouwehoerd tot half 2 's nachts en gesproken over onze dual survival +1 Duitser met wie we al die gekke dingen hebben meegemaakt.
De dag daarop was het een natte dag, dus hebben we de tour op de gletsjer voor dinsdag geboekt en hebben we even snel Franz Jozef Glacier bezocht en een fijn gebakje gehad bij de lokale bakkerij. 's Avonds toen we aan het koken waren schrokken wij plotseling van de luide woorden: 'hey, what are you guys doing here?' Daar stond ze, Sara de +1 van dual survival. Ze had inmiddels voor zichzelf ook een tent aangeschaft, een 4 persoons wel te verstaan omdat deze goedkoop was. Ze was momenteel aan het liften met 7 tassen (backpack, zware tent, gitaar, koeltas met inhoud en nog meer). De rest van de avond hebben otto en ik ons lekker rustig gehouden en een beetje gekaard. Eventjes genoeg Duits voor ons...
Vandaag zijn we vroeg uit bed gegaan om te gaan wandelen op de gletsjer. Wederom begon de dag met regen, maar halverwege de dag klaarde het op. Het was werkelijk waar prachtig en geweldig. Het is ongelooflijk om zo'n dik pas ijs/voormalig sneeuw te zien liggen, wetende dat slechts 3 maand geleden dit pak sneeuw 100 meter verderop lag. De gids was een Amerikaanse jongen van onze leeftijd en de groep bestond uit een man/vrouw 12, waarvan 1 Frans stelletje dat werkelijk waar niet van elkaar af kon blijven tot otto zijn ergernis. De tocht duurde een uur of 6 tot 7. Het was zeker het geld waard.
Na de tocht op de gletsjer zijn we naar Greymouth gereden, hebben onderweg een fijne pizza opgepikt, en zitten nu 1 nachtje in een groot en rustig hostel. Morgen gaan we vanaf hier met de trein naar Christchurch om daar een dagje door te brengen. Het schijnt een prachtige treintocht te zijn en na zo'n dag wandelen verdienen wij het om lekker een dag op onze kont te zitten.
Groetjes maar weer!

• 19 Maart 2013 - 11:26

Carin:

Hi guys,
    De cruise, de gletsjer....enz. Ben zeer benieuwd naar de foto's!

• 19 Maart 2013 - 15:52

Rosanne:

poepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Kom nou eens met de foto's XD
    Ik heb er natuurlijk al een paar (A) Voor de rest met facebook zou ik zeggen: zoek op --> Otto Boonstra. Daar staan wat foto's. Weet niet of ze voor niet-vrienden zichtbaar zijn maar dat toont zich dan vanzelf.

Leukleukleuke verhalen en wat ga je laat naar bed ;) En dan lekker uitslapen zeker. Jaloers! (A)

Kusjes!

• 20 Maart 2013 - 15:45

Ton:

hooi Thijs,

Jullie worden al een echte kruising van Livingstone (I presume) and sir Edmund Hillary. Klinkt supers, maar zonder foto's lijkt het nog niks.
    Have fun.

Groetsels,

ton

• 21 Maart 2013 - 20:57

Marjoleine:

Zo, ik heb eens even alles bijgelezen. Ik word natuurlijk wel op de hoogte gehouden door Rosanne, maar vond het leuk om alles te lezen. Heel veel plezier nog verder. Geniet er lekker van.

Groetjes,
    Marjoleine