Dual survival + 1 Duitser - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Thijs Brands - WaarBenJij.nu Dual survival + 1 Duitser - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Thijs Brands - WaarBenJij.nu

Dual survival + 1 Duitser

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

16 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Door gebrek aan internet en wifi heb ik veel te lang niets getypt. Bij deze een samenvatting van de afgelopen week/twee week.
Allereerst hebben we na het verlaten van Invercargill the Catlins bezocht. Dit is gelegen in het zuidelijkste deel van Nieuw Zeeland en is een mengelmoesje van duingewas en tropisch regenwoud. Uiteraard zijn hier prachtige plaatjes geschoten en is hier veel lol gemaakt. Een paar dagen Catlins bracht ons in Dunedin waar we heerlijk hebben gewandeld, genoten van de stad en ons verblijf in het lokale hostel. Het albatros visitors center moest daar 40 dollar kosten zonder de garantie van het zien van een albatros. Dit was ons iets te gretig en zijn we lekker doorgereden en hebben we van dichtbij wilde zeeleeuwen gezien.
Na Dunedin zijn we via Gore terug gegaan naar Invercargill voor 1 nachtje om te boot naar Stewart Island te pakken. Daar hebben we met onze rugzak twee dagen op een camping geslapen na telkens een dag te hebben gewandeld. De verhalen van de mensen die er waren geweest waren uiteindelijk mooier dan het uitzicht zelf, maar alsnog was het prachtig. Een avond hadden we een strand geheel voor ons zelf en was er dus gelegenheid om in mijn Adam-zwembroek een duik te nemen in de zee. Toen we terug voeren naar het vaste land zagen we een prachtige albatros achter de boot aan vliegen, welke uiteraard mooi op de foto staat.
Weer aanbeland in het hostel in Invercargill hebben we daar een Duits meisje ontmoet die aan het liften was. Ze zocht nog een lift naar Milford Sound en die heeft ze gekregen. Van ons. We verlieten de vlakke grond van Zuid Nieuw Zeeland en doken de heuvels in. Het ene mooie uitzicht naar het andere. In Milford sound, wat een fjord is, hebben we prachtige cruise genomen (met japanners, maar niet te veel) over het prachtige blauwe water met zeehonden, sternen, watervallen en prachtige uitzichten. Het ene bureaublad werd hier na het andere geschoten en na twee uur was ik ongeveer 500 foto's verder. Word flink uitzoeken dus. Op de cruise heb ik pappa japanner nog eventjes gelukkig gemaakt door te vragen of ik even een family photo van hem en zijn gezin zou maken. Als een kind zo blij poseerde hij met zijn gezin, en Otto stond er met zijn grote grijns achter te glimlachen. Het was hilarisch!
Na milford sound zijn we verder noordwaards getrokken naar Queenstown. Dit is de plek voor sky-diven, paragliding, raften, helicoptertours, bungydjumpen uitgaan en dit alles samen met arm worden. Het is namelijk allemaal belachelijk duur. Wij hebben ons hiervan als echte nederlanders gedistancieerd en hebben gebruik gemaakt van onze benenwagen welke ons na een klim van 1400 meter op een top met prachtig uitzicht bracht. Onderweg kwamen wij nog een Slowaakse dame tegen die mij vroeg of ze mijn hand mocht vasthouden want ze had last van hoogtevrees.... Wat doe je daar dan? Otto is spontaan verliefd geworden op een Argenstijns meisje die verbazingwekkend snel de zelfde klim in haar eentje gedaan had.
Na Queenstowns zijn we zonder Duitse vertrokken naar Lake Tekapo, een prachtig blauw gletsjer meer en hebben wij een wandeling gemaakt naar het de hoogste berg van Nieuw Zeeland, Mount Cook. Deze was van afstand mooier dan van dichtbij, maarja... Dat weet je enkel wanneer je het gedaan hebt.
Dan even wat dingen die ons zijn opgevallen:
Er zijn hier meer Duitsers dan op het strand van Zandvoort in het hoogseizoen. Ze zijn overal, heel veel en als je je hier verstaanbaar wilt maken, dan kan je beter in het 'Hoch Deutsch' geschoold zijn.
Vuur maken zoals Bear Grills dat doet op tv is zo makkelijk niet. Het heeft mij een dik uur gekost en ben zeker 100 maal gestoken door de beruchte sandfly. Deze bijt gemeen, tot bloedens toe en de bulten blijven tijden jeuken. Wel hebben ze hier anti-vliegen middel met 80% DEET, iets wat ik voor mijn oompje Gerben als Souvenier mee terug zal nemen.
Ik heb geen blaren meer, sinds ik gebruik maak van het ultieme anti-blaren middel 'Hikerswool'. Schapen wol dus, echt Nieuw Zeelands en het werkt perfect.
We zijn nu even in Wanaka, maar rijden zometeen door naar de Gletsjers aan de West coast om daar een gletjser toer te doen. Daarna rijden we door naar het noorden, gaan een trein pakken naar christchurch, die stad bezoeken en weer terug. Verder reiken onze plannen nog niet. Wel beseffen we ons dat we het noorder eiland ook nog moeten zien en dus een beetje haast moeten maken.
Tot zover een korte update. Otto heeft wat foto's op zijn face-book staan. Ik ben mijn camera kabel vergeten en kan er dus geen foto's opzetten.
groetjes

• 16 Maart 2013 - 07:00

Piet:

mooi dat het zo lekker gaat down under! wie weet kom je nog iemand tegen die wel de juiste kabel heeft, kan je je foto's tenminste ook back-uppen ;-) wel nice allemaal! en op mac kan je meerdere bureaubladen hebben dus geen probleem toch?

Groetjes

• 16 Maart 2013 - 16:55

Oompje Gerben:

Je bent een goede neef dat je in den vreemde nog aan me denkt. Zeg Otto maar dat niet alle Argentijnse dames koningin worden door een relatie aan te gaan met een Nederlander!

Have fun!!

Oompje Gerben

• 18 Maart 2013 - 19:35

Carin:

Ha Tiesko
    Super om weer wat over jullie avonturen te lezen.
    Ga zo door, ik ben trots op je!
    XXXX Mo